آهن آنلاین
ادامه دار شدن کاهش قیمت میلگرد در بازار

ادامه دار شدن کاهش قیمت میلگرد در بازار

چهارشنبه 11 بهمن 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه

امروز چهارشنبه 10 خرداد بازار آهن سنت شکنی نکرده و همان‌طور که در روزهای قبل شاهد بودیم، باز هم روی ریل کاهش نسبی قیمت‌ها حرکت کرد. میلگرد، تیرآهن و پروفیل همچنان ارزان می‌شوند و خبری از آن افزایش قیمت‌های ناگهانی نیست! بررسی نوسانات بازار آهن در وب سایت آهن آنلاین به ما می‌گوید که هفته اخیر، یکی از آرام‌ترین هفته‌های این بازار در در سال 1402 بوده است.

کسی جلودار کاهش قیمت میلگرد نیست!

ثبات بازار میلگرد از روز شنبه شروع شده و همچنان ادامه دارد. پدیده غالب این بازار در این مدت، کاهش یا ثابت ماندن قیمت‌ها بوده و به ندرت شاهد بالا رفتن قیمت‌ها بوده‌ایم. امروز چهارشنبه هم مشتریان غافلگیر نشدند و اکثر پیش‌بینی‌های آن‌ها درباره قیمت این محصول، درست از آب درآمد.

میلگرد سایز 14، 16 و 18 که در صدر محبوبیت این محصول قرار دارند، در کارخانه‌های مختلف، یا همان قیمت دیروز یا با کمی کاهش قیمت، معامله می‌شوند. میلگرد آجدار میانه 0.4 درصد ارزان شده و می‌توان گفت تغییر محسوسی نداشته است. اما میلگرد ذوب آهن بازار را غافلگیر کرد و امروز شاخه 12 متری سایز 14 آن، 5.6 درصد ارزان شد! این در حالیست که سایز 16 و 18 این شرکت هم به ترتیب 6 و 6.5 درصد کاهش قیمت را تجربه کردند.

میلگرد ظفربناب هیچ تغییری را در قیمت خود نداشت. البته میلگرد نیشابور در سایزهای 14، 16 و 18، با کاهش 0.9 درصدی قیمت، هر شاخه 12 متری در استاندارد A3 با نرخ یک کیلوگرم 25.420 تومان معامله شد. یکی دیگر از کارخانه‌هایی که شاهد افت قیمت شدید میلگرد بود، آذر فولاد امین است که انواع میلگرد آن، 6.2 درصد نسبت به روز قبل، ارزان شدند.

 

نوسانات قیمت میلگرد آجدار نیشابور 14 بنگاه تهران

 

تیرآهن متلاطم‌تر از همیشه

در بازار تیرآهن اتفاقات جالبی در حال رخ دادن است. به این معنی که اکثر برندهایی که در هفته قبل کاملا قیمت خود را ثابت حفظ کرده بودند، امروز شاهد کاهش نرخ تیرآهن بودند. به عنوان نمونه، تیرآهن ترک، روسیه و کره همگی شیب قیمت محصولات خود را به سمت پایین متمایل کرده‌اند! اما در کارخانه‌های محبوب‌تر، اوضاع کمی آرام‌تر است.

امروز چهارشنبه قیمت تیرآهن اصفهان، در فروش کیلویی کاملا ثابت ماند؛ اما در کمال تعجب فروش شاخه‌ای این محصول، افزایش نرخ محسوسی را نشان می‌دهد. هر شاخه تیرآهن 14 ذوب آهن 4 میلیون و 495 هزار و 413 تومان داد و ستد می‌شود که 1 درصد از روز قبل، بیشتر است. تیرآهن 16 و 18 این شرکت اما چه به صورت کیلویی و چه به صورت شاخه‌ای با همان قیمت ثابت دیروز و هفته اخیر، به فروش می‌رسد.

 

نوسانات قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن  12 متری بنگاه تهران
نوسانات قیمت تیرآهن 14 ذوب آهن  12 متری بنگاه تهران

 

از تیرآهن اهواز چه بگوییم که ز غوغای جهان فارغ، روزهای کاملا آرامی را سپری می‌کند و در خواب ناز به سر می‌برد! نموادر تغییر قیمت تیرآهن این شرکت در تمام هفته گذشته، شیب 0 را نشان می‌دهد و به این ترتیب، حتی یک ریال هم افزایش یا کاهش قیمت را تجربه نکرده است. قیمت تیرآهن سایز 16 کارخانه اهواز در تمام 5 روز اخیر، شاخه‌ای 3 میلیون و 486 هزار و 239 تومن بوده است و پیش‌بینی می‌شود همچنان هم با همین قیمت به فروش برسد.

پروفیل سر سازش دارد و خبری از نافرنانی بازار آن نیست

انواع مختلف پروفیل آهن هم امروز چهارشنبه یا کمی ارزان شدند یا با همین قیمت دیروز به فروش رسیدند. در این میان، پروفیل ساختمانی اصفهان در سایزهای مختلف، نیم درصد ارزان شد؛ اما سایر کارخانه‌ها از قبیل تهران و کیان لوله جویبار، همچنان روی حفظ قیمت پروفیل ساختمانی خود اصرار دارند.

نمودارها حکایت از خنثی بودن بازار پروفیل استیل دارند و می‌توانیم این خبر را به شما خریداران عزیز بدهیم که احتمالا این روند برای هفته آینده هم قابل پیش‎‌بینی‌ترین وضعیت ممکن باشد. پروفیل صنعتی تهران، اصفهان و کالوپ نیز با همان قیمت دیروز معامله می‌شوند و فعلا تحمل هیچ افزایش یا کاهش قیمتی را ندارند. پروفیل Z، گالوانیزه و سبک هم خبر از شیب 0 نمودار کاهش یا افزایش قیمت خود می‌دهند.

ورق آهن، نبشی، لوله و ... هم با همان قیمت دیروز به شما سلام می‌کنند!

اپیدمی تثبیت قیمت‌ها در بازار آن، به ورق سیاه، نبشی، ناودانی، لوله و ... هم سرایت کرده است. ما امروز همه نمودارهای این محصولات را بررسی کرده و به یک نتیجه مهم رسیدیم: حتی یک ریال هم افزایش قیمت در بازار آن‌ها مشاهده نمی‌شود.

بنابراین بی‌جهت نیست که کارشناسان ما در وب سایت آهن آنلاین در تمام روزهای هفته اخیر، خبر از یک ثبات کامل در بازار آهن می‌دادند و امروز می‌بینیم که این اتفاق به عینیت مشخصی، در حال رخ دادن است.

اشتراک گذاری:
لینک مطلب
امتیاز دهید

مقالات مرتبط

ارسال دیدگاه

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.